0

استفاده از ابزار CRM ؛ موفقیت در خدمات مشتری

شما پس از یک روز سخت کاری در بخش توزیعی به خانه باز می گردید. ارسال سفارشات مشتری های تان نیز برای فردا آماده است. حال هنگامی که صبح، سر کار حاضر می شوید، سفارشی که باید برای چند روز آینده آماده می شد، اکنون در صدر اولویت قرار گرفته و تحویل باری که باید راس ساعت 7 صبح صورت می گرفت نیز در پشت یک طوفان در بزرگراه، گیر افتاده است. چنین اتفاقی ممکن است که در هر بخش توزیع و برای همه اتفاق بیفتد.

مشتری های شما انتظار دارند که در هر لحظه از زمان، در دسترس باشید؛ حتی اگر در دسترس نیستید، از شما انتظار می رود که تمام نیازهای متغیر آن ها را بر آورده کنید. باید بدانید که همواره انتظار بالایی از سیستم توزیع وجود دارد؛ ماژول CRM سیستم ERP که متناسب با نیازهای کسب و کار شما در نظر گرفته شده، می تواند تسلط بهتری را در تصمیم گیری های مرتبط با گزارش های مشتری برای شما فراهم بیاورد. این ماژول می تواند چرخ کسب و کارتان را سریع تر چرخانده و شما را در میدان رقابت با همتایانتان برنده بازی کند.

وضعیت سفارش فوری

یک مثال: مشتری با شما تماس برقرار کرده و از شما درباره تغییر زمان بندی ارسال محصولش از ساعت پنج به چهار با شما صحبت می کند. ماژولCRM خود را بررسی نموده و موقعیت فوری هر خط سفارش را تحت نظر داشته باشید؛ بعضی از خطوط در انتظار حمل قرار دارند. بعضی از خطوط سفارش نیز برای ارسال در روزهای آینده برنامه ریزی شده اند. خط سفارشی که قرار بوده امروز ارسال شود، در راه رسیدن به مشتری است. دو خط سفارش نیز هستند که باید زودتر از برنامه زمانببندی ارسال شوند، اما برای این تغییر باید ظرفیت باربری را نیز در نظر بگیریم. با استفاده از ماژول CRM می توان تنها در چند ثانیه، موقعیت کل سفارشات را بررسی نموده و به مشتری خود اطلاع دهیم که امکان تغییر ساعت تحویل محصول از ساعت 5 به ساعت 4 وجود دارد. اینجاست که با قبول فوری درخواست مشتری، او را از سردرگمی نجات داده و در واقع با کسب رضایت مشتری، تبلیغ عملی را برای کسب و کارمان رقم می زنیم.

ثبت سفارش و فرآیند توزیع به یکدیگر وابسته اند

سفارشات مشتری در سراسر روز و از طریق تماس های تلفنی به دست شما می رسد. بعضی از مشتری ها نیز از طریق پرتال خدمات، سفارشات شان را به طور آنلاین ثبت می کنند. رانندگان شما هنگام تحویل سفارشات به مشتری، از محل مشتری با شما تماس می گیرند و در خواست سفارشات جدیدی را از جانب مشتری می دهد. ایمیل های حاوی درخواست و یا رزرو سفارشات هر روز به صندوق ورودی شما وارد می شوند. شاید این طرز سفارش گیری و تحویل به نظرتان معقول بیاید، اما قطعا چالش هایی در این راه نیز همراه شما خواهد بود.  اگر فروش های تلفنی، منبع اصلی سفارشات شما هستند، باید به دنبال ماژول CRM ای باشید که رابط کاربری ساده ای داشته باشد، به گونه ای که به تیم خدمات مشتری اجازۀ رسیدگی سریع به سفارشات را بدهد.
اگر کارمندان دورکار شما، مسئول بخش عظیمی از عملیات مرتبط با سفارشات خرید هستند، اینجا وجود یک ERP توزیعی به همراه پشتیبانی CRM موبایلی می تواند یک الویت محسوب می شود.
هریک از مشتریان شما روش و سبک خاص خود را برای ثبت سفارشات خرید دارد. یک ERP توزیعی جامع می تواند با همه نوع سبک و سلیقۀ خاص مشتری کنار آمده و به این ترتیب، امر سفارش دهی را برای همۀ آن ها تسهیل نماید. در حالی که رقبای شما هنوز سرگرم کاغذبازی سفارشات هستند، شما با به کار گیری ماژول CRM از آن ها پیشی گرفته اید. حال مشتری، کسب و کار چه کسی را انتخاب می کند؟ مسلما شما!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *