0

با چهار ویژگی کاربر ارشد ERP آشنا شوید

کاربر ارشد ERP شما باید در حیطۀ خود مهارت و تخصص بالاتر از حد میانگینی را از خود نشان دهد. در ادامه ویژگی های دیگری را که از یک کاربر ارشد انتظار می رود، ذکر خواهیم کرد.

مهارت برقراری ارتباط

کاربران ارشد ERP رابط بین کاربران عادی ERP و متخصصان فنی هستند. کاربران ارشدی که در کار خود مهارت بالایی دارند می توانند به طور ذاتی حدس بزنند که منظور کاربران از مشکل پیش آمده چیست؛ چرا که آن ها متخصص ERP هستند. بنابراین برای هر پرسشی جوابی خواهند داشت. کاربران ارشد می توانند با مدیران فنی بخش IT در رابطه با مشکلات کاربران صحبت کرده و در واقع زبان کاربران را به زبان فنی که برای مدیران IT قابل فهم باشد تفسیر نمایند و متعاقبا نیز جواب مدیرانIT را برای سایر کاربران تفسیر کند.

کنجکاوی

کنجکاوی یکی از ویژگی های بهترین کاربران ارشد است ؛ آن ها در اوقات فراغت، به منظور بررسی مشکلات ERP، زیر و بم سیستم ERP را می سنجند؛ مثلا ویژگی ارتقا یافته ای را در ERP پیدا می کنند و خوشحال، این خبر را به همکارانشان اطلاع می دهند. کاربر ارشد از حیث عملکردی می داند که چگونه باید نیازهای مربوطه را برطرف نماید؛ به همین منظور همواره تلاش مستمری را در جهت رفع نیاز از جانب ERP می کند.متخصص فنی می گوید: نمی توان این کار را انجام داد! اما گوش کاربران ارشد بدهکار نیست.
یک کاربر ارشد ERP از روی کنجکای به سراغ سفارش خرید پپیشینی می رود که به نتیجه نرسیده و سپس به نوعی برآورد می کند که چگونه این سفارش می تواند از طریقی دیگر برای کسب کار منفعت آمیز باشد؛ حتی اگر اسناد و مدارک نشان دهد که این سفارش خرید برای اهداف دیگری ترتیب داده شده اند!

مراقبت از سایر کاربران

کاربران ارشد ERP کار خود را دوست دارند. آن ها همواره از نظر کاری مراقب سایر کاربران و مشکلات آن ها هستند. آن ها هیچ گاه منتظر نمی نشینند تا کاربران برای ابراز مشکل به سراغ شان بیایند بلکه خودشان از کاربران درباره مشکل مربوطه یا مسائل غیر قابل فهم از کاربران سوال می نمایند. ممکن است به یک کاربر ارشد سمت “برنامه ریز تولیدی” محول شود؛ وی معطل نخواهد کرد و به همین منظور با کاربران قسمت فروش صحبت می کند تا رابطه بین این دو واحد عملیاتی را درک کند. علاوه بر این، با پرسنل “سطح کارخانه” نیز در ارتباط هستند تا متوجه شوند که برنامه ریزان چه کاری را می توانند در جهت رضایت شغلی آن ها انجام دهند. کاربران ارشد هم به فکر کاربران زیر دست خود هستند و هم به فکر کل سازمان.  بسیاری از کاربران ارشد، پیش از ایفای نقش “ارشدی” خود، به شغل همیشگی خود مشغول هستند. آن ها کارهای روزمره خود را از حیث اهمیت اولویت بندی می کنند و به این ترتیب کارهای اضافی و کم اهمیت را از برنامه کاری به گونه ای حذف می کنند تا وقت کافی برای یاری به کاربران زیر دستش داشته باشد.کاربران ارشدی که تمایل به یاری سایر کاربران دارند، در اولین فرصت با سرپرستان خود صحبت می کنند تا بخشی از کارشان را به شخص دیگری واگذار کرده و به این ترتیب وقت بیشتری را برای کمک به همکاران خود به دست بیاورند. انعطاف پذیری از دیگر ویژگی های کاربران ارشد است که به سایر کاربران این اجازه را می دهد تا در هر زمان مورد نیاز، سوالات شان را از آن ها بپرسند. کاربران ارشد باید از حیث اهمیت نقش شان در آموزش صحیح ERP، تربیت و تشویق شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *