آیا کسب و کار توزیعی شما دور باطلی را طی می کند و پیشرفتی را تجربه نمی کنید؟ همین امر می تواند نشانۀ نیاز شما به ERP و برنامه های بهتری برای مدیریت تقاضا باشد. تقاضا لزوما به معنای ثبت سفارش توسط مشتری نیست. ERP بخش توزیعی باید پایگاه داده ای از سفارشات قبلی مشتریان و تاریخ آن ها را در قالب یک فرمت آسان برای جست و جو مهیا نماید. اگر چنین ERP را در اختیار دارید می توانید با توجه به برنامه ریزی و پیشرفت های آیندۀ مشتریان، به سرنخ هایی درباره تقاضاهای آینده آن ها دست پیدا کنید.
ما این سرنخ ها به معنای یک پیش بینی واقعی نیست؛ به این منظور، شما باید سیستم ERP توزیعی را انتخاب کنید که آخرین قابلیت های مدیریت تقاضا را در بر داشته باشد.
مدل منعطف و خودکار برای پرازش تقاضا
ERP بخش توزیعی می تواند اطلاعات شما را از حیث محصولات و مشتریان جمع آوری و خلاصه نماید و در نهایت اطلاعات را به گونه ای پردازش کند که مدلی مناسب برای پیش بینی تقاضا مهیا شود. با استفاده از اطلاعات قبلی و آخرین مدل های آماری، نرم افزارERP شما می تواند بسیاری از تردید های قبلی شما را به تصمیمات آگاهانه تبدیل کند. ممکن است به دنبال ERPای باشید که به شما اجازه امتحان کردن مدل ها و پایگاه های دادۀ مختلف را در ماژول پیش بینی تقاضا بدهد. محصولات تان را گروه بندی کنید تا ببینید که آیا نتایج مدل تقاضا برای محصولات گروه بندی شده بهتر عمل می کند؛ مشتری هایتان را نیز به هیمن ترتیب به دسته های مختلف گروه بندی کنید.
یکپارچگی تامین کننده
اگر فشارها در کسب و کار شما به جای تقاضا بر بخش تامین تحمیل شود، یک راه حل خوب، پیدا کردن یک ERP است که بتواند با سیستم های تامین کننده شما یکپارچه شود. اگر تامین کنندگان شما بتوانند برای رفع مطالبات ، تمامی نیازهای شما را در زمان مقرر فراهم بیاورند، در شرایط خوبی قرار دارید. اما زمانی که سیستم ERP شما چنین قابلیتی را از خود نشان نداد، باید در قبال آن اقدامی صورت دهید. آیا می توانید برای رضایت مشتری، جایگزینی را برای محصولی پیدا کنید که اکنون قادر به تدارک آن نیستید؟ آیا می توانید با تغییر زمانبندی برنامه های تبلیغات، مشتریان تان برای تغییر سفارشات یاری کنید. مدیریت توزیع تقاضا بدین معناست که شما در هر دو سمت عرضه و تقاضا تعادل برقرار کنید و اینجاست کهERP برای کمک حاضر است.
مسائل مالی مرتبط با تقاضا
همانطور که پیش از این مطرح شد، اگر سیستم ERPای را پیاده سازی کردید که مدل تقاضای مدیریت شده ای را فراهم می کند، می توانید درآمد، هزینه های فروش، و جریان نقدی را با اعتماد به نفس و با منطق بیشتری پیش بینی کنید؛ آیا برای یک پیش آمد غیر مترقبه در آینده پول نقد اضافی کنار گذاشته اید؟ آیا باید برای حفظ دارایی های تان نیاز به قرض پول دارید؟ جواب چنین سوالاتی می تواند تاثیر بزرگی را بر سلامت مالی یک کسب و کار داشته باشد.
برنامه ریزی نیروی کار
اگر یک کسب و کار امرز دوران سبک کاری خود را می گذراند اما طی سه ماه آینده افزایش چشمگیر تقاضاها برایش پیش بینی می شود،ERP می تواند برنامه های کاری را به گونه ای فراهم بیاورد که تعادل نیروی کار برقرار شود. اگر گمان می کنید که برای برآوردن مطالبات پیش بینی شده، تعداد کمی از نیروی کار را در اختیار دارید، می توانید به راحتی در این قبال واکنش نشان دهید. آیا باید به دنبال کارمندان موقتی باشید؟ آیا باید افراد جدید را استخدام کنید؟ پس هرچه زودتر اقدام کنید چرا که یافتن افراد مناسب و آموزش آن ها خود فرآیندی زمان بر است. در هر سطحی که هستید، ERP بخش توزیعی می تواند مدیریت تقاضای شما را بهبود بخشد. این ها تنها چند ویژگی است که باید طی روند انتخاب سیستم به دنبال آن ها باشید؛ پس به یاد داشته باشید که جست و جوهای خود را مرتبط با نیازمندی هایتان انجام دهید.
نظرات کاربران